Klachtenregeling

   Klachtenregeling

Kantoorklachtenregeling STIPT. arbeidsrecht

 

1. Begripsbepalingen
  • 1.1 Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens STIPT. arbeidsrecht (hierna: “STIPT.”) of de onder haar verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
    1.2 Klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die de Klacht kenbaar maakt;
    1.3 Klachtenfunctionaris: de advocaat die belast is met de afhandeling van de klacht.

 

2. Toepassingsbereik
  • 2.1 Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen STIPT. en de cliënt.
    2.2 Iedere advocaat van STIPT. draagt zorg voor klachtenafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.

 

3. Doelstellingen
  • Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
    a. het vastleggen van een procedure om eventuele Klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
    b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van eventuele Klachten van cliënten vast te stellen;
    c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van een goede klachtenafhandeling;
    d. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtenbehandeling en -analyse.

 

4. Informatie bij aanvang dienstverlening
  • 4.1 Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat STIPT. een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
    4.2 Klachten als bedoeld in artikel 1.1 die na behandeling niet zijn opgelost kunnen worden voorgelegd aan de deken van de Orde van Advocaten of
  • aan de rechtbank Oost-Brabant, locatie ’s-Hertogenbosch.

 

5. Externe klachtenprocedure
  • 5.1 Eventuele Klachten zullen worden behandeld door mevrouw mr. Willemijn van den Bouwhuijsen [W&W advocaten, e-mail: willemijn@wenwadvocaten.nl, tel: 073 7040170], die daarmee optreedt als Klachtenfunctionaris.
    5.2 De Klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de Klacht.
    5.3 Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen, al dan niet na tussenkomst van de Klachtenfunctionaris.
    5.4 De Klachtenfunctionaris handelt de Klacht af binnen vier weken na ontvangst van de Klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de Klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de Klacht wordt gegeven.
    5.5 De Klachtenfunctionaris stelt de Klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de Klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.

 

6. Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
  • 6.1 De Klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
    6.2 De Klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

 

7. Verantwoordelijkheden
  • 7.1 De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de Klacht.
    7.2 Degene over wie is geklaagd houdt de Klachtenfunctionaris op de hoogte over een eventueel contact en een mogelijke oplossing.
    7.3 De Klachtenfunctionaris houdt de Klager op de hoogte over de afhandeling van de Klacht.
    7.4 De Klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

 

8. Klachtenregistratie
  • 8.1 De Klachtenfunctionaris registreert de Klacht met daarbij het klachtonderwerp.
    8.2 Een Klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.

 

***

 

[1] STIPT. arbeidsrecht is een handelsnaam van Praasterink Beheer B.V., ingeschreven in het handelsregister onder nummer 77528549)

recente Blogs en actualiteiten

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de wetgeving, nuttige tips en gedetailleerde handleidingen die u kunnen helpen bij het navigeren door uw juridische vraagstukken.

Boete champignonkwekerij voor dodelijk arbeidsongeval

Boete champignonkwekerij voor dodelijk arbeidsongeval

Een medewerker van een champignonkwekerij valt van een schaarlift enkele meters naar beneden en overlijdt een maand later aan de gevolgen van de val. De kwekerij wordt strafrechtelijk vervolgd omdat ze naliet te zorgen voor een veilige lift. De

Lees meer